Książki, które zrobią z Ciebie lepszego copywritera!

Książki ułożone na dłoni
Podziel się:

Czytaj, czytaj, czytaj, czyli książki dla copywritera

Dwa miesiące temu opublikowałem krótki wpis, w którym polecałem dobre lektury dla copywritera, a dziś postanowiłem przygotować jego kontynuację. Z uwagi na stan polskiego czytelnictwa dobrze, jeżeli czytasz cokolwiek, ale jeśli chcesz się rozwijać i być dobrym copywriterem – musisz czytać branżowe pozycje.

Plansza - małpa mówi

Zaprzyjaźnieni copywriterzy polecają dobre lektury

Tym razem poprosiłem kilka znajomych osób zajmujących się copywritingiem o wskazanie przydatnych książek. Poniżej znajdziesz listę pozycji, a przy każdej kilka zdań wyjaśnienia, dlaczego warto po nią sięgnąć. Zaczynajmy!

Copywriting. Jak napisać skuteczne teksty reklamowe / Hershell Gordon Lewis / – prawdziwa biblia copywritera. Przykłady, analizy i esencja tego, jak pisać. Obowiązkowa pozycja każdego, kto chce pisać ciekawie i trafiać do odbiorcy. Minus – bardzo nieporęczne wydanie.

Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka / Robert B. Cialdini / – doskonała analiza psychologiczna ludzkich zachowań. Ciekawe spojrzenie na codzienne zachowanie wytłumaczone z perspektywy naukowca. Książka napisana lekkim i przyjemnym językiem – nie tylko dla studentów psychologii.

Książeczka zdrowia copywritera / Adrian Tomaszewski / – książka na gorsze dni, kiedy myślisz, że gorzej być nie może. Analiza pracy copywritera w stylu from zero to hero. Warto przeczytać na początku kariery, żeby się nie załamać niepowodzeniami.

Joanna Kozłowska – copywriterka

Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę / Joanna Wrycza-Bekier / – Książka ta to pozycja obowiązkowa dla każdego copywritera SEO – uczy ona bowiem, jak pisać krótko, zwięźle i na temat, jednocześnie zachowując cały sens wypowiedzi. Autorka przedstawia techniki, dzięki którym stworzysz krótkie i angażujące teksty, a przy tym osiągniesz zamierzony cel. Wszystko to w przystępnej formie, poparte przykładami ze świata filmu, reklamy czy muzyki. Polecam wszystkim copywriterom i nie tylko!

Katarzyna Hołowczak – copywriterka

Content. Elementarna cząstka marketingu / Rebecca Lieb, Jaimy Szymanski / – Podstawowa lektura dla każdego, kto chce rozpocząć swoją przygodę z marketingiem treści. Poznasz podstawy tworzenia strategii contentowej, mierzenia efektywności działań, a oprócz tego przekonasz się, dlaczego i w jakich przypadkach warto postawić na real time marketing czy kampanię kontekstową. Po tę książkę powinien sięgnąć nie tylko copywriter lub marketer, ale również dziennikarz, bloger i każdy, kto każdego dnia odpowiada za tworzenie treści.

Zofia Balcer – copywriterka

Przyjemnej lektury!

Podziel się:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x