Jak pisać skuteczne call to action?

Jak pisać skuteczne CTA?
Podziel się:

CTA – co to takiego?

W pierwszej kolejności musimy ustalić, czym tak naprawdę jest call to action. Jeśli w swojej pracy zajmujesz się content marketingiem czy marketingiem w ogóle – z pewnością wiesz, co oznacza skrót CTA. Jednak dla wielu początkujących osób jego rozwinięcie może być nieco problematyczne, tym bardziej że w naszej branży ludzie baaaardzo lubią wszelkiego rodzaju skróty – CTA, PPC, SEO, SEM, CPC… wymieniać dalej? 😉

Wróćmy do sedna. CTA, czyli call to action, po polsku – wezwanie do działania. Jakiego działania? Najlepiej kupna produktu czy usługi, ewentualnie skorzystania z formularza kontaktowego bądź pozostawienia swojego adresu e-mail. Tak naprawdę możesz zachęcać do czegokolwiek, decydujesz Ty, chociaż częściej Twój klient.

Z CTA spotykasz się niemal na każdej stronie internetowej. Jeżeli chcesz pracować jako copywriter, musisz wiedzieć, że napiszesz w swoim życiu setki takich haseł. Poniżej wyjaśnię Ci jak robić to dobrze.

Jak pisać skuteczne call to action?

Pomimo tego, że typowe CTA to wyjątkowo krótkie teksty, rządzą nimi bardzo konkretne zasady. Czasy, gdy za dobre call to action uchodziły suche hasła w rodzaju kup teraz dawno minęły. Poniżej znajdziesz 5 zasad, dzięki którym stworzysz przekonujące wezwania do działania.

1. Podkreślaj korzyść płynącą z wykonania akcji. Czytelnik musi wiedzieć, co zyska, decydując się na kliknięcie. Pamiętaj też, że ludzie są leniwi, dlatego warto zaznaczyć, że sama akcja nie wymaga od nich szczególnego zaangażowania.

Przykład: Chcę nauczyć się pisać skuteczne CTA w kilka minut!

2. Pisz prosto, nie ma nic gorszego niż niezrozumiałe CTA. Oczywiście możesz zrobić to w sposób kreatywny, jednak ostatecznie odbiorca musi wiedzieć, co się stanie, gdy wykona akcję.

3. Nie zwódź odbiorcy. Jeśli piszesz, że po kliknięciu będzie mógł zapisać się do edukacyjnego newslettera, to nie atakuj go promocyjną ofertą kupna wiertarki. Graj fair.

4. Tam, gdzie to możliwe staraj się pisać w pierwszej osobie. Mądre głowy twierdzą, że CTA są wówczas skuteczniejsze. Oczywiście nic na siłę, a jeśli nie jesteś przekonany do tego pomysłu, to zawsze możesz stworzyć dwie wersje i przeprowadzić testy A/B.

5. Zadbaj o kwestie graficzne. Wiem, że to już nie leży po Twojej stronie, ale jeśli zdarzy się, że będziesz miał wpływ na tę kwestię – dopilnuj, by właściwie wyróżnić CTA.

Call to action – przykłady

Poniżej kilka luźnych przykładów CTA:

  • Chcę nauczyć się pisać skuteczne teksty sprzedażowe
  • Chcę otrzymać zniżkę na kolejne zakupy
  • Chcę zapisać się do klubu i otrzymać darmowego e-booka
  • Zostawiam swój mail i korzystam z promocji
  • Wchodzę i odbieram swój rabat

Mam nadzieję, że czujesz, o co chodzi. Powodzenia i do przeczytania!

Podziel się:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x