Infografiki – skuteczny visual content marketing

Zdjęcie główne napisany.pl
Podziel się:

Zapamiętaj, content to nie tylko teksty!

Wiele osób utożsamia content ze słowem pisanym. Tymczasem wpisy blogowe, artykuły, posty w mediach społecznościowych, czy teksty SEO to nie wszystko. Musisz pamiętać, że content to bardzo szerokie pojęcie obejmujące również treści wideo, zdjęcia, podcasty, infografiki. Niektóre informacje lepiej podać w formie wizualnej, inne będą świetnym materiałem na artykuł, a jeszcze inne sprawdzą się w formie podcastu. Warto o tym pamiętać.

 

Big data i obrazy, które mówią więcej niż… i tak dalej

Żyjemy w czasach big data. Jakkolwiek nie zaklinałbyś rzeczywistości, prawda jest taka, że zewsząd zalewają nas informacje. Czy wiesz, że w ciągu doby do sieci trafia 500 milionów tweetów, 294 miliardy maili, a ponad 4 petabajty (dla ułatwienia – 1 petabajt pozwoli na zapisanie materiału wideo w jakości HD, na którego obejrzenie potrzebowalibyśmy 13 lat) danych generują użytkownicy Facebooka?

Teraz pomyśl, jak łatwo zgubić się w takim gąszczu danych. Właśnie dlatego warto wybierać infografiki, które są wygodnych sposobem na przekazanie czytelnikom konkretnych informacji. Poza tym ludzie lubią statystyki, ciekawostki, wykresy, a więc korzystaj z tego, twórz infografiki i trafiaj do swoich odbiorców!

 

Jak zwiększyć rozpoznawalność marki? To proste – infografikami!

To niezwykle istotne, by odbiorcy kojarzyli Twoją markę. Sposobów na to jest mnóstwo, ale infografiki robią to niejako przy okazji, nie narzucają się odbiorcy, a to niezwykle cenna właściwość. Po pierwsze, powinny one być spójne wizualnie, albo chociaż zawierać łączący je element. Po drugie, każda grafika musi być podpisana przez Ciebie. Umieść swój logotyp, wrzuć na dół planszy adres swojej strony internetowej, a najlepiej jedno i drugie, niech idzie w świat! Każdy, kto zobaczy Twoją infografikę, zobaczy również Twoją markę. To przykład niezwykle prostego, ale skutecznego visual content marketingu.

 

Materiały wizualne to coś, co ludzki mózg kocha

Teraz będzie kilka faktów i liczb. Czy wiesz, że w 2014 roku na słynnej politechnice MIT (Massachusetts Institute of Technology) w Cambridge przeprowadzono badanie, według którego ludzki mózg zapamiętuje obrazy widziane przez zaledwie 13 milisekund? Imponujące, prawda? Komunikacja wizualna jest dla niego najważniejsza i najprostsza w odbiorze – 90% informacji odbieranych przez mózg ma charakter wizualny, a ponadto są przetwarzane 60 000 razy szybciej niż słowo pisane. Świetny materiał na infografikę, prawda? No to do dzieła!

Infografika - komunikacja wizualna

 

Infografiki świetnie sprawdzają się w social media

Jeśli chodzi o media społecznościowe, to wszystkie materiały o charakterze wizualnym są tam niezwykle mile widziane. Warto tworzyć infografiki i umieszczać na Facebooku, czy innych platformach, ponieważ ludzie bardzo chętnie je udostępniają. Tego typu materiały wyróżniają się, momentalnie przyciągając uwagę. Jeśli już o niej mowa, to warto również publikować infografiki, jako element dłuższych tekstów – pomogą utrzymać zainteresowanie czytelnika.

 

Infografiki są ładne. Tak po prostu.

To ważne, naprawdę. O ile nie publikujesz naukowych artykułów o charakterze akademickim, to jakieś urozmaicenie zawsze się przyda. Dobrze przygotowana infografika nieźle wygląda, nawiązuje do kolorów marki i podkręca wrażenia estetyczne. Próbuj, bo efekt może Cię zaskoczyć. Powodzenia!

Poniżej wrzucam kilka linków, które przydadzą Ci się, jeśli myślisz o tworzeniu infografik.

canva.com – wiadomo, tę platformę zna chyba każdy. Stworzysz tutaj dużo więcej niż infografiki, a więc naprawdę warto skorzystać.

piktochart.com – sporo możliwości, intuicyjne środowisko pracy (zbliżone do tego w Canvie). Chyba najpopularniejsze narzędzie do tworzenia infografik.

easel.ly – z tej platformy nie korzystałem, ale słyszałem o niej dobre opinie.

infographicjournal.com – a to miejsce po prostu trzeba sprawdzić samemu, zapraszam.

źródła:

The Power of Visual Communication, P. M. Lester, Syntactic Theory of Visual Communication

MIT News – In the blink of an eye

Raconteur – A day in data

 

0 0 vote
Article Rating
Podziel się:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x